Terapia schematów

Ilość wolnych miejsc: 10
Terminy szkolenia: 04.12.2020
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Sale dydaktyczne DCP
Termin zgłoszenia: 0000-00-00
Pobierz pdf Zapisz się on-line
1. Terapia poznawczo-behawioralna i rozwój terapii schematów:
a) definicja schemata wg J.E. Younga,
b) źródła schematów,
c) obszary schematów i wczesne nieadaptacyjne schematy,
d) schematy warunkowe i bezwarunkowe,
e) mechanizmy działania schematów,
f) nieadaptacyjen style radzenia sobie,
g) tryby schematów.

2. Od diagnozy do zmiany schematów - faza diagnozy - edukacji pacjenta:
a) konceptualizacja przypadku zorientowana na schematy.

3. Faza zmiany:
a) strategie poznawcze,
b) strategie doświadczeniowe,
c) strategie behawioralne,
d) startegie interpersonalne,

4.   Strategie poznawcze:
a)   techniki poznawcze: sprawdzanie prawdziwości schemata, przeformułowywanie dowodów, ocean stylów radzenia sobie, prowadzenie dialogów, karty przypominające, dziennik schematów.

5.   Strategie doświadczeniowe:
a)   techniki doświadczeniowe: praca z wyobrażeniami, techniki dialogu w wyobraźni, listy do rodziców, relaksacja, praca z ciałem.

6.   Strategie behawioralne:
a)   behawioralne przełamywanie wzorców.

7.   Relacja pacjent – terapeuta.

8.   Strategie leczenia poszczególnych schematów:
a) opuszczenie,
b) nieufność / skrzywdzenie,
c) deprywacja emocjonalna,
d) wadliwość / wstyd,
e) izolacja społeczna,
f)  zależność / niekompetencja,
g) podatność na zranienie lub zachorowanie,
h) uwikłanie emocjonalne / nie w pełni rozwinięte Ja,
i)  porażka,
j)  roszczeniowość / wielkościowość,
k)  niedostateczna samokontrola i samodyscyplina,
l)   podporządkowanie się,
m) samopoświęcenie,
n)  poszukiwanie samoakceptacji i uznania,
o)  negatwizm / pesymizm,
p)  zahamowanie emocjonalne,
q)  nadmierne wymagania / nadmierny krytycyzm,
r)  bezwględna surowość.

9. Technika pracy z trybami schematów – Schema Mode Work:
a) rozpoznanie trybów,
b) analiza źródeł,
c) powiązanie nieadaptacyjnych trybów z obecnymi problemami i objawami,
d) modyfikacja lub rezygnacja z trybu,
e) Wrażliwe Dziecko,
f) prowadzenie dialogu pomiędzy trybami.

10. Terapia schematów w pracy z pacjentami z zaburzeniami osobowości typu: borderline, osobowość narcystyczna.

11. Case study.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z naszym konsultantem:

Aleksandra Gumna

Aleksandra Gumna

Opinie uczestników
  • Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Otrzymałam praktyczne narządzia do pracy terapeutycznej.
    Agnieszka Tokarz
  • Polecam ! Najważniejsze dla mnie było to, że szkolenie prowadziła osoba, która na co dzień zajmuje się pracą terapeutyczną. Oprócz warsztatu otrzymałam także skrypt z wiedzą teoretyczną. Dziękuję !
    Monika Skrzelska
  • Byłam uczestnikiem Studium Asystenta Rodziny. Zajęcia przemyslane i aktywizujące uczestników. Miejsce szkolenia sympatyczne. Polecam DCP na szkolenia.
    Jolanta Wnukowska
  • Ukończyłam Studium Terapii Rodzin. Jestem bardzo zadowolona z wiedzy, którą zdobyłam. Wysoki poziom. Wykładowcy byli kompetentni, dzielili się swoimi doświadczeniami.
    Wiesława Głuchowska
Newsletter

Wpisz swój email, jeśli chcesz otrzymywać informacje o DCP.

Wybierz, która dziedzina Cię interesuje:

 

Wpisz swój email, jeśli chcesz usunąć z bazy newsletterów.

 

Kontakt

Dolnośląskie
Centrum Psychoterapii

ul. Dyrekcyjna 37/47
50-528 Wrocław

tel: +48 71 332 36 70
tel: +48 71 361 60 35

e-mail: info@dcp.wroclaw.pl

Mapa dojazdu Dolnośląskie Centrum Psychoterapii

Jesteśmy członkiem:

PIFS