Głównymi celami treningu umiejętności społecznych są:
-rozwój i wzmocnienie umiejętności społecznych,
- zmiana doświadczeń i dotychczasowych przeżyć w sytuacjach społecznych, wprowadzenie zmian w zachowaniu i stosowanie ich w rzeczywistych sytuacjach społecznych.
Podczas treningu dzieci uczą się:
• rozpoznawać emocje,
• reagować w zdrowy sposobów w różnych sytuacjach społecznych,
• jak rozładować napięcie emocjonalne i fizyczne związane z odczuwanymi emocjami,
• dostrzegać i prawidłowo stosować właściwe zachowania,
• mogą oduczyć się zachowań nieakceptowanych społecznie, czyli niewłaściwych.
Trening daje możliwość przećwiczenia, modelowania i w efekcie zmiany zachowań, które sprawiają dziecku trudności. Dzięki nabywaniu i podnoszeniu umiejętności społecznych, czyli ćwiczeniu konkretnych zachowań stosowanych w danych sytuacjach, uczestnicy uczą się właściwych zachowań i tego, jak skutecznie korzystać z nich w różnych sytuacjach. Uczestnicy mogą przeżyć pozytywne doświadczenia w grupie rówieśniczej, co zwiększa szansę na powtarzanie właściwych zachowań w gronie rówieśników, poza grupą terapeutyczną.
W trakcie zajęć pracujemy nad pojawieniem się zachowań pożądanych i wygaszaniem objawów. Na trening TUS zapraszamy szczególnie dzieci z diagnozą ADHD, Zespołu Aspergera, z trudnościami w kontroli emocji i zachowania. Uczymy dzieci radzić sobie w grupie rówieśniczej. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu i prowadzone są przez terapeutę dzieci i młodzieży psycholog Martę Krzyżoszczak.
Trening TUS przeznaczony jest dla dzieci w wieku szkolnym 7-10 lat.
Warsztaty odbywać się będą w środy w godzinach 17-19.00 ( 1 raz w tygodniu) w siedzibie Dolnośląskiego Centrum Psychoterapii na ul. Dyrekcyjnej 37/47 we Wrocławiu.
Warsztaty TUS obejmują cykl 12 spotkań.