1. Klasyfikacja uzależnień wg ICD 10 ze szczególnym uwzględnieniem uzależnień behawioralnych u dzieci i młodzieży
2. Omówienie najczęściej występujących form uzależnień behawioralnych w tym również uzależnienie od jedzenia, zakupoholizm, hazard patologiczny
3. Dynamika rozwoju uzależnień i metodyka rozmów z młodzieżą na ten temat
4. Różne modele rozwoju uzależnień, m.in. biomedyczny, psychodynamiczny oraz poznawczy
5. Podejście do tematyki uzależnień oparte na terapii poznawczo-behawioralnej, m.in. wpływ negatywnych przekonań na predyspozycje do uzależniania się
6. Procesy poznawcze, które odgrywają największą rolę w poznawczym modelu uzależnień
7. Typy młodych ludzi nadmiernie używających internetu
8. Bunt nastoletni i jego konsekwencje w postaci zaburzeń nastroju i zaburzeń nawyków
9. Jak zapobiegać negatywnym zachowaniom i uzależnieniom od ekranów/smartfonów i tabletów
10. Jak rozpoznać uzależnienie od internetu/smartfona. Co powinno zwrócić uwagę wychowawcy, psychologa, członka rodziny?
11. Jak pomóc dziecku które już zaczęło wykazywać pierwsze symptomy uzależnienia, Co może zrobić pedagog który zauważy patologiczne korzystanie przez dziecko z internetu?
12. Praca z dzieckiem, które ma zaniżone poczucie własnej wartości
13. Relacje z rodziną jako podstawa zdrowego Ja. Jak rozpoznać problem i jak wprowadzić interwencję
14. Lęk społeczny i problemy z nawiązywaniem relacji rówieśniczych
15. Techniki pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy są narażeni lub już wykazują objawy uzależnienia behawioralnego, gotowe scenariusze zajęć, trening rozpoznawania emocji, oraz radzenia sobie z nimi w sposób pozytywny, oraz wprowadzenie w temat Mindfulnessu dla dzieci
16. Analiza materiałów filmowych psychoedukacyjnych. Jak projektować działania profilaktyczne w szkole i przedszkolu