Rozpoznawanie objawów i standardy postępowania wobec dzieci i młodzieży z uzaleznieniami od substancji i uzależnieniami behawioralnymi.

Ilość wolnych miejsc: 15
Terminy szkolenia: 13.10.2024
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Online - Platforma ZOOM
Termin zgłoszenia: 2024-10-11
Pobierz pdf Zapisz się on-line

1. Klasyfikacja uzależnień wg ICD 10 ze szczególnym  uwzględnieniem uzależnień behawioralnych u dzieci i młodzieży

2. Omówienie najczęściej występujących form uzależnień behawioralnych w tym również uzależnienie od jedzenia, zakupoholizm, hazard patologiczny

3. Dynamika rozwoju uzależnień i metodyka rozmów z młodzieżą na ten temat

4. Różne modele rozwoju uzależnień, m.in. biomedyczny, psychodynamiczny oraz poznawczy

5. Podejście do tematyki uzależnień oparte na terapii poznawczo-behawioralnej, m.in. wpływ negatywnych przekonań na predyspozycje do uzależniania się

6. Procesy poznawcze, które odgrywają największą rolę w poznawczym modelu uzależnień

7. Typy młodych ludzi nadmiernie używających internetu

8. Bunt nastoletni i jego konsekwencje w postaci zaburzeń nastroju i zaburzeń nawyków

9. Jak zapobiegać negatywnym zachowaniom i uzależnieniom od ekranów/smartfonów i tabletów

10. Jak rozpoznać uzależnienie od internetu/smartfona. Co powinno zwrócić uwagę wychowawcy, psychologa, członka rodziny?

11. Jak pomóc dziecku które już zaczęło wykazywać pierwsze symptomy uzależnienia, Co może zrobić pedagog który zauważy patologiczne korzystanie przez dziecko z internetu?

12. Praca z dzieckiem, które ma zaniżone poczucie własnej wartości

13. Relacje z rodziną jako podstawa zdrowego Ja. Jak rozpoznać problem i jak wprowadzić interwencję

14. Lęk społeczny i problemy z nawiązywaniem relacji rówieśniczych

15. Techniki pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy są narażeni lub już wykazują objawy uzależnienia behawioralnego, gotowe scenariusze zajęć, trening rozpoznawania emocji, oraz radzenia sobie z nimi w sposób pozytywny, oraz wprowadzenie w temat Mindfulnessu dla dzieci 

16. Analiza materiałów filmowych psychoedukacyjnych. Jak projektować działania profilaktyczne w szkole i przedszkolu 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z naszym konsultantem:

Aleksandra Andreasik

Aleksandra Andreasik

Opinie uczestników
  • Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Otrzymałam praktyczne narządzia do pracy terapeutycznej.
    Agnieszka Tokarz
  • Polecam ! Najważniejsze dla mnie było to, że szkolenie prowadziła osoba, która na co dzień zajmuje się pracą terapeutyczną. Oprócz warsztatu otrzymałam także skrypt z wiedzą teoretyczną. Dziękuję !
    Monika Skrzelska
  • Byłam uczestnikiem Studium Asystenta Rodziny. Zajęcia przemyslane i aktywizujące uczestników. Miejsce szkolenia sympatyczne. Polecam DCP na szkolenia.
    Jolanta Wnukowska
  • Ukończyłam Studium Terapii Rodzin. Jestem bardzo zadowolona z wiedzy, którą zdobyłam. Wysoki poziom. Wykładowcy byli kompetentni, dzielili się swoimi doświadczeniami.
    Wiesława Głuchowska
Newsletter

Wpisz swój email, jeśli chcesz otrzymywać informacje o DCP.

Wybierz, która dziedzina Cię interesuje:

 

Wpisz swój email, jeśli chcesz usunąć z bazy newsletterów.

 

Kontakt

Dolnośląskie
Centrum Psychoterapii

ul. Dyrekcyjna 37/47
50-528 Wrocław

tel: +48 71 332 36 70
tel: +48 71 361 60 35

e-mail: info@dcp.wroclaw.pl

Mapa dojazdu Dolnośląskie Centrum Psychoterapii

Jesteśmy członkiem:

PIFS