Uzależnienia behawioralne u dzieci i młodzieży - diagnoza i pomoc psychologiczna

Ilość wolnych miejsc: 15
Terminy szkolenia: 15.09.2024
Liczba dni szkolenia: 1
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Online - Platforma ZOOM
Termin zgłoszenia: 2024-09-13
Pobierz pdf Zapisz się on-line

1.    1. Klasyfikacja uzależnień wg ICD 10 ze szczególnym  uwzględnieniem uzależnień behawioralnych u dzieci i młodzieży      

       2.Omówienie najczęściej występujących form uzależnień behawioralnych w tym również uzależnienie od jedzenia, zakupoholizm, hazard patologiczny

3.    3. Dynamika rozwoju uzależnień i metodyka rozmów z młodzieżą na ten temat

4.    4. Różne modele rozwoju uzależnień m.ni biomedyczny, psychodynamiczny oraz poznawczy

5.    5. Podejście do tematyki uzależnień oparte na terapii poznawczo-behawioralnej m.in wpływ negatywnych przekonań na predyspozycje do uzależniania się

6.    6. Procesy poznawcze, które odgrywają największą rolę w poznawczym modelu uzależnień

7.    7. Typy młodych ludzi nadmiernie używających internetu

8.    8. Bunt nastoletni i jego konsekwencje w postaci zaburzeń nastroju i zaburzeń nawyków

9.    9. Jak zapobiegać negatywnym zachowaniom i uzależnieniom od ekranów/smartfonów i tabletów

10.  10. Jak rozpoznać uzależnienie od internetu/smartfona. Co powinno zwrócić uwagę wychowawcy, psychologa, członka rodziny?

11.  11. Jak pomóc dziecku które już zaczęło wykazywać pierwsze symptomy uzależnienia, Co może zrobić pedagog który zauważy patologiczne korzystanie przez dziecko z internetu? 

12.  12. Praca z dzieckiem, które ma zaniżone poczucie własnej wartości 

13.  13. Relacje z rodziną jako podstawa zdrowego Ja. Jak rozpoznać problem i jak wprowadzić interwencję

14.  14. Lęk społeczny i problemy z nawiązywaniem relacji rówieśniczych 

15.  15. Techniki pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy są narażeni lub już wykazują objawy uzależnienia behawioralnego, gotowe scenariusze zajęć, trening rozpoznawania emocji, oraz radzenia sobie z nimi w sposób pozytywny, oraz wprowadzenie w temat Mindfulnessu dla dzieci 

16.  16. Analiza materiałów filmowych psychoedukacyjnych. Jak projektować działania profilaktyczne w szkole i przedszkolu

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z naszym konsultantem:

Aleksandra Gumna

Aleksandra Gumna

Opinie uczestników
  • Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Otrzymałam praktyczne narządzia do pracy terapeutycznej.
    Agnieszka Tokarz
  • Polecam ! Najważniejsze dla mnie było to, że szkolenie prowadziła osoba, która na co dzień zajmuje się pracą terapeutyczną. Oprócz warsztatu otrzymałam także skrypt z wiedzą teoretyczną. Dziękuję !
    Monika Skrzelska
  • Byłam uczestnikiem Studium Asystenta Rodziny. Zajęcia przemyslane i aktywizujące uczestników. Miejsce szkolenia sympatyczne. Polecam DCP na szkolenia.
    Jolanta Wnukowska
  • Ukończyłam Studium Terapii Rodzin. Jestem bardzo zadowolona z wiedzy, którą zdobyłam. Wysoki poziom. Wykładowcy byli kompetentni, dzielili się swoimi doświadczeniami.
    Wiesława Głuchowska
Newsletter

Wpisz swój email, jeśli chcesz otrzymywać informacje o DCP.

Wybierz, która dziedzina Cię interesuje:

 

Wpisz swój email, jeśli chcesz usunąć z bazy newsletterów.

 

Kontakt

Dolnośląskie
Centrum Psychoterapii

ul. Dyrekcyjna 37/47
50-528 Wrocław

tel: +48 71 332 36 70
tel: +48 71 361 60 35

e-mail: info@dcp.wroclaw.pl

Mapa dojazdu Dolnośląskie Centrum Psychoterapii

Jesteśmy członkiem:

PIFS