1. 1. Klasyfikacja uzależnień wg ICD 10 ze szczególnym uwzględnieniem uzależnień behawioralnych u dzieci i młodzieży
2.Omówienie najczęściej występujących form uzależnień behawioralnych w tym również uzależnienie od jedzenia, zakupoholizm, hazard patologiczny
3. 3. Dynamika rozwoju uzależnień i metodyka rozmów z młodzieżą na ten temat
4. 4. Różne modele rozwoju uzależnień m.ni biomedyczny, psychodynamiczny oraz poznawczy
5. 5. Podejście do tematyki uzależnień oparte na terapii poznawczo-behawioralnej m.in wpływ negatywnych przekonań na predyspozycje do uzależniania się
6. 6. Procesy poznawcze, które odgrywają największą rolę w poznawczym modelu uzależnień
7. 7. Typy młodych ludzi nadmiernie używających internetu
8. 8. Bunt nastoletni i jego konsekwencje w postaci zaburzeń nastroju i zaburzeń nawyków
9. 9. Jak zapobiegać negatywnym zachowaniom i uzależnieniom od ekranów/smartfonów i tabletów
10. 10. Jak rozpoznać uzależnienie od internetu/smartfona. Co powinno zwrócić uwagę wychowawcy, psychologa, członka rodziny?
11. 11. Jak pomóc dziecku które już zaczęło wykazywać pierwsze symptomy uzależnienia, Co może zrobić pedagog który zauważy patologiczne korzystanie przez dziecko z internetu?
12. 12. Praca z dzieckiem, które ma zaniżone poczucie własnej wartości
13. 13. Relacje z rodziną jako podstawa zdrowego Ja. Jak rozpoznać problem i jak wprowadzić interwencję
14. 14. Lęk społeczny i problemy z nawiązywaniem relacji rówieśniczych
15. 15. Techniki pracy z dziećmi i młodzieżą, którzy są narażeni lub już wykazują objawy uzależnienia behawioralnego, gotowe scenariusze zajęć, trening rozpoznawania emocji, oraz radzenia sobie z nimi w sposób pozytywny, oraz wprowadzenie w temat Mindfulnessu dla dzieci
16. 16. Analiza materiałów filmowych psychoedukacyjnych. Jak projektować działania profilaktyczne w szkole i przedszkolu