1. Podstawy teoretyczne terapii poznawczo-behawioralnej.
2. Problemy rozwojowe i zaburzenia psychiczne występujące u dzieci i młodzieży:
a) zaburzenia zachowania i emocji- charakterystyka obszaru problemowego i diagnostyka,
b) zaburzenia lękowe- charakterystyka obszaru problemowego i diagnostyka,
c) zaburzenia depresyjne- charakterystyka obszaru problemowego i diagnostyka,
d) trudności w radzeniu sobie ze złością i agresją, dostosowaniem społecznym - charakterystyka obszaru problemowego,
e) trudności w radzeniu sobie ze smutkiem i obniżonym poczuciem własnej wartości- charakterystyka obszaru problemowego.
3. Konceptualizacja przypadku w terapii CBT- ćwiczenia praktyczne.
4. Planowanie terapii CBT.
5. Współpraca z dzieckiem i rodzicem, formy oddziaływań terapeutycznych.
6. Techniki i narzędzia w terapii CBT dzieci i młodzieży- praca warsztatowa.
7. Analiza studium przypadku, praca warsztatowa.