2. Kryteria diagnostyczne zespołu stresu pourazowego.
3. Modele terapii poznawczo-behawioralnej ukierunkowane na leczenie osób po doświadczeniach traumatycznych.
4. Teoria emocjonalnego przetwarzania- model przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD.
5. Struktura programu przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD:
a) przygotowanie do terapii (wywiad motywujący, zarządzanie przypadkiem),
b) początek terapii: psychoedukacja i planowanie terapii uzasadnienie terapii, zbieranie informacji, typowe reakcje na traumę),
e) ekspozycje (ekspozycje in vivo, odtwarzanie wspomnienia, najgorsze momenty),
d) zapobieganie nawrotom i kończenie terapii (zapobieganie nawrotom, sesja terapeutyczna końcowa),
c) agresja,
d) niewystarczające wspomnienia traumy,
e) uzależnienia i nadużywanie substancji psychoaktywnych,
f) dysocjacja.
7. Strategie terapeutyczne i zadania domowe.
8. Praca z pacjentem w wieku adolescencyjnym:
a) nastolatek po doświadczeniach traumatycznych,
b) współpraca z rodzicami.
9. Praktyczne formularze stosowane w terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu PTSD.
10. Materiały psychoedukacyjne.
11. Analiza studium przypadku i ćwiczenia praktyczne.