Studium Terapii Poznawczo-Behawioralnej Dzieci i Młodzieży - III edycja - Wiosna 2023 (online)

Ilość wolnych miejsc: 0
Terminy szkolenia: 25.03.2023, 26.03.2023, 15.04.2023, 16.04.2023, 06.05.2023, 07.05.2023, 03.06.2023, 04.06.2023, 24.06.2023, 25.06.2023
Liczba dni szkolenia: 10
Godziny zajęć: 09:00-16:00
Miejsce szkolenia: Online - platforma ZOOM
Termin zgłoszenia: 2023-04-10
Pobierz pdf Zapisz się on-line
Zjazd I
Psychoterapia poznawczo-behawioralna dzieci i młodzieży. Terapia CBT zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży.

1.Podstawy terapii CBT dzieci i młodzieży
2.Diagnoza w psychiatrii dzieci i młodzieży,
3. Podstawy terapii poznawczo behawioralnej – omówienie podstaw teoretycznych na podstawie modelu Becka, Padesky.
4. Omówienie rodzajów terapii behawioralnej (terapia wzajemnego hamowania Wolpego, warunkowanie instrumentalne, eksperyment behawioralny),
5. Praktyczne zastosowanie technik – omówienie i ćwiczenia praktyczne z zastosowania podstawowych technik – identyfikacja i dyskusja z MA, „strzałka w dół”, problem solving, rozpoznawanie i dyskusja ze zniekształceniami poznawczymi itp.
6. Terapia CBT zaburzeń depresyjnych u dzieci i młodzieży.
7. Modele teoretyczne leżące u podstaw psychoterapii CBT depresji u dzieci i młodzieży.
8. Charakterystyka depresji u dzieci i młodzieży z uwzględnieniem ryzyka samobójstwa.
9. Konceptualizacja dzieci i młodzieży z diagnozą depresji.
10. Analiza przypadków

Zjazd II
Terapia CBT zespołu Aspergera i całościowych zaburzeń rozwojowych.

1. Zespół Aspergera i całościowe zaburzenia rozwojowe - klasyfikacja wg ICD-11 (nowa klasyfikacja - nowe nazewnictwo), DSM V, omówienie przyczyn i rokowania.
2. Metody diagnozy i elementy różnicowania (najczęstsze problemy diagnozy różnicowej m.in. z autyzmem dziecięcym, ADHD, OCD, ODD).
3. Funkcjonowania dziecka z Zespołem Aspergera w kontekście koncepcji Deficytu Teorii Umysłu.
4. Zaburzenia spektrum autyzmu ASD.
a) Objawy autyzmu i zespołu Aspergera, diagnoza według klasyfikacji ICD-11 i DSM-5 (różnice).
b) Metody i skale diagnostyczne używane w diagnozie autyzmu i zespołu Aspergera, z uwzględnieniem zmian wynikających z ICD-11.
c) Interwencje terapeutyczne oparte na dowodach, metody terapeutyczne wspomagające rozwój umiejętności komunikacyjnych i społeczno-emocjonalnych osób z ASD.
d) Wczesna interwencja - cele
5. Zespół Aspergera wg ICD11 (6A02.0 Zaburzenie ze spektrum autyzmu bez upośledzenia rozwoju intelektualnego i z łagodnym upośledzeniem lub bez upośledzenia funkcjonalnego języka)
a) Specyfika funkcjonowania poznawczego osób z Zespołem Aspergera – myślenie obrazami, myślenie kategorialne, teoria umysłu i centralna koherencja
b) Konceptualizacja ZA w nurcie poznawczo-behawioralnym
c) Uczeń z ZA.
6. Specyfika pracy z rodziną dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi (ASD).

Zjazd III
Terapia CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.

1. Klasyfikacja zaburzeń lękowych u dzieci wg ICD-10 i DSM
2. Etiologia zaburzeń lękowych u dzie3ci i młodzieży.
3. Poznawcza konceptualizacja lęku wg Reinecke, trójczynnikowy model lęku.
4. Psychoterapia CBT zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
5. Lęk separacyjny w dzieciństwie, fobie w dzieciństwie, lęk społeczny w dzieciństwie, uogólnione zaburzenia lękowe w dzieciństwie, lęk napadowy,
6. Terapia zaburzeń lękowych – programy ukierunkowane na dziecko, na dziecko i jego opiekunów. Opisy i analizy przypadków. a) Program terapeutyczny „Zaradny kot”
b) Techniki ekspozycji, systematyczna desensytyzacja, terapia implozywna, modelowanie.
c) Psychoedukacja
d) Praca z rodzicami
7. Analiza przypadków.

Zjazd IV
Terapia CBT mutyzmu wybiórczego.

1. Diagnoza mutyzmu wybiórczego
a) proces diagnozy,
b) konsekwencje zaniedbań diagnostycznych i braku prawidłowego rozpoznania.
2. Charakterystyka mutyzmu wybiórczego.
3. Obszary trudności na jakie napotyka dziecko z mutyzmem wybiorczym w szkole i przedszkolu – strategia pomocy.
4. Obraz psychologiczny dziecka z mutyzmem wybiórczym.
5. Obraz psychologiczny rodziny.
6. Film edukacyjny - prezentujący studium przypadku dziecka z rozpoznaniem mutyzmu wybiórczego i pracę terapeutyczną.
7. Techniki terapeutyczne. Interwencje terapeutyczne w pracy z dzieckiem z mutyzmem wybiórczym.
8. Rola i zasady interwencji w przedszkolu, szkole.
9. Praca z rodzina dziecka dotkniętego mutyzmem wybiórczym.
10. Analiza porównawcza studium przypadku (filmy przedstawiające realny przypadek.

Zjazd V
Terapia CBT zaburzeń eksternalizacyjnych u dzieci i młodzieży.

1. Zaburzenia eksternalizacyjne. Diagnoza. Obraz kliniczny.
Cecha a zachowanie.
a) ADHD
b) ODD
c) CD
2. Techniki behawioralne w pracy z dziećmi z zaburzeniami eksternalizacyjnymi oparte na behawioralnej modyfikacji zachowań w oparciu o ADHD i ODD , modyfikacja zachowań agresywnych (praca na pozytywnych wzmocnieniach (dostrzeganie pozytywów, pochwały, nagrody, systemy żetonowe), zasady i konsekwencje, elementy treningu zastępowania agresji w przypadku agresji niepowikłanej i powikłanej).
3. Diagnoza ADHD- wg klasyfikacji ICD 10, DSM
a) zaburzenia uwagi
b) nadruchliwość
c) nadmierna impulsywność
d) obraz kliniczny wiek przedszkolny, wiek szkolny, adolescenci i dorośli
e) neuroanatomia i genetyka
f) proces diagnozy, skale diagnostyczne, diagnoza różnicowa
4. ADHD - Metody leczenia, farmakoterapia, programy terapeutyczne. Analiza przypadków.
5. Zaburzenia zachowania, zaburzenia opozycyjno-buntownicze
a) Agresja
b) Etiologia zaburzeń CD i ODD
c) Modele leczenia ODD i CD, skuteczność leczenia.
6. Opisy przypadków. Omówienie warsztatów dla rodziców i warsztatów dla rodziców i dzieci w zaburzeniach eksternalizacyjnych.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z naszym konsultantem:

Aleksandra Andreasik

Aleksandra Andreasik

Opinie uczestników
  • Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Otrzymałam praktyczne narządzia do pracy terapeutycznej.
    Agnieszka Tokarz
  • Polecam ! Najważniejsze dla mnie było to, że szkolenie prowadziła osoba, która na co dzień zajmuje się pracą terapeutyczną. Oprócz warsztatu otrzymałam także skrypt z wiedzą teoretyczną. Dziękuję !
    Monika Skrzelska
  • Byłam uczestnikiem Studium Asystenta Rodziny. Zajęcia przemyslane i aktywizujące uczestników. Miejsce szkolenia sympatyczne. Polecam DCP na szkolenia.
    Jolanta Wnukowska
  • Ukończyłam Studium Terapii Rodzin. Jestem bardzo zadowolona z wiedzy, którą zdobyłam. Wysoki poziom. Wykładowcy byli kompetentni, dzielili się swoimi doświadczeniami.
    Wiesława Głuchowska
Newsletter

Wpisz swój email, jeśli chcesz otrzymywać informacje o DCP.

Wybierz, która dziedzina Cię interesuje:

 

Wpisz swój email, jeśli chcesz usunąć z bazy newsletterów.

 

Kontakt

Dolnośląskie
Centrum Psychoterapii

ul. Dyrekcyjna 37/47
50-528 Wrocław

tel: +48 71 332 36 70
tel: +48 71 361 60 35

e-mail: info@dcp.wroclaw.pl

Mapa dojazdu Dolnośląskie Centrum Psychoterapii

Jesteśmy członkiem:

PIFS