3. Modele terapii poznawczo-behawioralnej ukierunkowane na leczenie osób po doświadczeniach traumatycznych
4. Teoria emocjonalnego przetwarzania- model przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD
5. Struktura programu przedłużonej ekspozycji w terapii PTSD
a) przygotowanie do terapii (wywiad motywujący, zarządzanie przypadkiem)
b) początek terapii: psychoedukacja i planowanie terapii uzasadnienie terapii, zbieranie informacji, typowe reakcje na traumę)
c) ekspozycje ( ekspozycje in vivo, odtwarzanie wspomnienia, najgorsze momenty)
d) zapobieganie nawrotom i kończenie terapii ( zapobieganie nawrotom, sesja terapeutyczna końcowa)
6. Stany patologiczne wykluczające osoby po doświadczeniach traumatycznych z terapii przedłużonej ekspozycji a) samobójstwa, zabójstwa, samouszkodzenia
b) psychoza
c) agresja
d) niewystarczające wspomnienia traumy
e) uzależnienia i nadużywanie substancji psychoaktywnych
f) dysocjacja
7. Strategie terapeutyczne i zadania domowe.
8. Praca z pacjentem w wieku adolescencyjnym
a) nastolatek po doświadczeniach traumatycznych
b) współpraca z rodzicami
9. Praktyczne formularze stosowane w terapii poznawczo-behawioralnej w leczeniu PTSD
10. Materiały psychoedukacyjne.
11. Analiza studium przypadku i ćwiczenia praktyczne.